6 Ekim 2015 Salı

BULAŞICI: BİR AKIM NEDEN TUTAR?- Jonah Berger

Yazar bir fikrin tutması için gerekli olan bileşenleri 6 maddede sıralamış.
SOSYAL KONUMA ETKİSİ: İlk madde paylaşılabilirlik ile ilgili.  Ürününüzün sosyal konuma olumlu bir etkisi olmalı ki insanlar arkadaşlarıyla paylaşmak istesin.
Diyelim ki Akmerkez'deki ünlü markalardan birinden 1500 liralık bir çanta aldınız. Bu çantayı mı sosyal paylaşım sitelerinde paylaşmaya daha meyilli olursunuz, yoksa Sosyete pazarından benzer bir çantayı 15 liraya aldığınızda mı?
Ürününüz için oluşturduğunuz imaj, insanların kullanmaktan gurur duymasını sağlayacak türden olmalı.
BAĞDAŞTIRILABİLİRLİK: ürününüzü çok satan başka bir ürünle özdeşleştirerek belli zamanlarda tetiğe basmalısınız.
Eğer youtube'dan ajdar'ın çikita muz şarkısının izlenme istatistiklerine bakarsanız, en çok izlendiği ayın muzun çıktığı zamana denk geldiğini fark edersiniz.
Aynı şekilde satışları düşmeye başlamış bir çikolata markası, yeni bir pazarlama stratejisi geliştirip kahve içerken yanında çikolata yemenin çok iyi gittiğine dair reklamlar yapmaya başlayarak çikolata-kahve ikilisini özdeşleştirdi. Kısa süre sonra insanların aklına her kahve içtiklerinde çikolata yemek geldi,
İnsanların geliştirdiği yeni alışkanlık çikolata satışlarına yansıdı ve satışlar arttı. Halbuki çikolatayı kahve yerine saleple özdeşleştirselerdi, salep daha az tüketilen bir içecek olduğu için satışlar düşünüldüğü kadar artmayabilirdi.
Üçüncü bileşen Yoğun Duygular Uyandırmak
İnsanlar kendilerinde belli başlı bazı duyguları uyandıran olay ve ürünleri paylaşmaya daha eğilimlidir. burada dikkat etmeniz gereken kısım insanları üzmemek. Sevgi, neşe,kızgınlık,nefret uyandırırsanız paylaşılır olursunuz, ama insanlar genelde üzüldüklerinde bir şey paylaşmak istemezler
Dördüncü madde sürü psikolojisi
Eğer birikmiş paramızla altına ya da arabaya yatırım yapmak arasında kalmışsak genelde çevremizdekiler ne yapıyorsa biz de onu yapmaya meyilli oluruz. Çoğunluğun tercihi, bireyin tercihini etkiler.
Diğerleri müşterinizin ürününüzü kullandığını görüyor mu?Sıklıkla tercih edildiğinizi hedef kitlenizin gözüne  sokun.
Madde beş, işe yarıyor mu?
Fikriniz, tekniğiniz ya da ürününüz insanların işine yaramışsa,insanlar paylaşıp yakınlarına,tanıdıklarına da yardımcı olmak ister.
Son olarak, ürününüzün iyi bir hikayesi olması gerekir.
Diyelim ki arçelik harika bir çamaşır makinası çıkardı.tüm o sıkıcı özellikleri anlattığında ne kadar ileri teknolojide bir ürün olsa da kimsenin ilgisini çekmez. Eğer marka, yeni bir telefonu yıkamak için çamaşır makinasının içine atarsa ve bunu videoya çekerse, insanlara aralarında konuşabilecekleri bir malzeme vermiş olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder